Zadzwoń do nas phone top 222 509 590                                  

Image
Image
Image

Witamy na stronie aktualności firmy InterPolisa.pl

Kupując używane auto konieczne sprawdź jak wygląda sytuacja ważności OC. Przypomnijmy, że jest ono nierozerwalnie związane z pojazdem. Dlatego jeśli poprzedni właściciel miał aktualną polisę, nie musisz się o to martwić do czasu jej wygaśnięcia. W sytuacji zakupu nowego samochodu istnieje obowiązek nabycia tego produktu finansowego najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu. Jakie konsekwencje grożą za ubezpieczenie samochodu po rejestracji?

Trzeba pamiętać, że w Polsce posiadanie ubezpieczenia OC jest obowiązkowe i to niezależnie, czy pojazd jeździ regularnie po drodze czy nie. Oprócz ubezpieczenia obowiązkowego, czyli ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zabezpieczającego finansowo poszkodowanych, którzy ponieśli szkodę w wyniku zdarzenia drogowego spowodowanego przez pojazd posiadający polisę OC, można rozszerzyć ochronę o dodatkowe rozwiązania.

Dlatego po zrealizowaniu transakcji w ciągu 30 dni trzeba zgłosić w wydziale komunikacji nabycie pojazdu. Jeśli ten obowiązek nie zostanie zrealizowany w terminie, możesz otrzymać karę w wysokości od 200 do 1000 zł. Zgłoszenie wejścia w posiadanie samochodu nie jest równoznaczne z rejestracją auta. Przerejestrowanie można zrobić w późniejszym czasie. Przepisy nie regulują tego, w jakim terminie powinno to nastąpić. Wyjątkiem jest kupno auta sprowadzonego z zagranicy. Wtedy na to jest 30 dni.

Wiosną rozpoczyna się bardzo dynamiczny sezon motocyklowy i w trasę wyrusza prawie 2 mln motocyklistów. Co ważne, prawie półtora tysiąca tych jednośladów jest kradzionych.

Jak podaje Główna Komenda Policji w 2021 roku odnotowano aż o 40 proc. więcej kradzieży niż w latach 2019–2020. Najczęściej kradzieży dokonuje się w województwie mazowieckim, śląskim i dolnośląskim. Ciekawostką może być fakt, że aż 15 proc. kradzieży zdarza się w garażach podziemnych i w garażach przynależnych do domów jednorodzinnych.

Dlatego tak popularne są także wśród właścicieli rozmaite rozwiązania uniemożliwiające kradzież. To m.in. specjalne zapięcia w postaci linek czy łańcuchów, popularne także wśród rowerzystów U-locki. Można także zainwestować w blokadę tarczy hamulcowej i dodatkowy alarm, który jest uruchamiany przy próbie poruszenia czy przechylenia pojazdu, a także w lokalizator GPS. Podstawa to dobrze zniechęcić złodzieja przed podjęciem swoich działań.

I choć te narzędzia się sprawdzają, to jednak nie zawsze muszą być skuteczne. W związku z tym, warto zainwestować w odpowiednie ubezpieczenie na taką nieprzyjemną sytuację.  Przede wszystkim chodzi tu o autocasco. Jest to dobrowolny wybór tak samo jak w przypadku auta. Dlatego warto już dziś zapytać doradców z firmy Interpolisa o aktualną ofertę i jak najszybciej wykupić zabezpieczenie na wypadek kradzieży. 

Wojna negatywnie odbije się na rosyjskim handlu to jest bardzo oczywista teza. O ile w wielu sektorach Rosja może przełknąć ograniczenia, to w branży eksportu gazu może być już trudno.

Rosyjski gaz statkami jest eksportowany do klientów na statkach pod banderami europejskimi, a w szczególności greckimi. Ich ochronę ubezpieczeniową zapewniają prawie w całości ubezpieczyciele brytyjscy, europejscy i amerykańscy oraz ich reasekuratorzy.

Lloyds of London dominuje w zapewnianiu ochrony ubezpieczeniowej od uszkodzeń statków, podczas gdy ubezpieczenie ochronne i od odpowiedzialności cywilnej, które obejmuje odpowiedzialność osób trzecich, jest w dużej mierze zapewniane przez kombinację ubezpieczycieli brytyjskich i europejskich. Te podmioty są odpowiedzialne za zabezpieczenie około 95 procent światowej floty cystern.

Jeśli Rosji nie uda się dopilnować formalności ubezpieczeniowych, to zostałaby odciągnięta od dużej ilości swoich klientów końcowych. Rynek handlu gazem jest bardzo wrażliwy i niewiele podmiotów lub tak naprawdę jakikolwiek z nich zgodziłby się na transport paliw bez ubezpieczenia.

Rosja mogłaby zbudować autorską ochronę ubezpieczeniową, popartą suwerennymi gwarancjami. Jednak nadal potrzebowałaby dostępu do floty globalnych przewoźników, gdyby chciała przekierować wolumeny, które utraciłaby z powodu europejskich sankcji.

Zakaz ubezpieczenia ma duży sens, ponieważ miałby mrożący i globalny wpływ na logistykę utrudniania rosyjskiego eksportu energii drogą morską. Oczywiście nie obyłoby się to bez doraźnych kosztów ale długofalowo zmieniłoby zasady gry na rynku handlu paliwami. 

Tu jesteśmy: Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra, Radom, Kalisz, Sieradz, Gorzów Wielkopolski, Bielsko-Biała, Jelenia Góra, Zamość, Koszalin, Słupsk, Piła, Toruń, Częstochowa, Przemyśl, Elbląg, Skierniewice, Włocławek, Piotrków Trybunalski, Nowy Sącz, Radomsko, Bełchatów, Tomaszów Mazowiecki, Opoczno, Przemyśl, Krosno, Zamość, Chełm, Konin, Wałbrzych, Elbląg, Ciechanów, Skierniewice

Oferujemy: ubezpieczenia samochodowe oc, ac, turystyczne, zdrowie i życie, mieszkania, domu, nnw dziecka, zwierząt, motoryzacyjne, firmowe.

Image